Kort, kort, kort

Det händer oftast inte så mycket på våran skola, men idag var en lite annorlunda dag.
För det var nämligen skolfoto!
YEY.
Eller inte, jag är inget fään av skolfoton men jag bestämde mig för att göra det bästa av situatioinen.
Jag kände mest av allt för att göra något riktigt fult, så jag fick hejda mig flera gånger från att stoppa upp pärlan från mitt halsband i näsan.
Så det blev inget fult.. Det blev bara tråkigt.
Jag står lixom bara där och ser väldigt, väldigt glad ut.
Och lite så där mysigt mullig.
MEN när fotografen ville ta ett kort till tänkte jag att jag vill se lite mer nöjd ut. Så jag tog tag i min kofta, sköt ut bröstet och såg riktigt nöjd ut. Ungefär som en tjock direktör som just fått sig ett skjut.
Själv tyckte jag att bilden var helfestlig, men så klart gjorde ingen annan det.
När det sedan kom till att ta enskillt kort så tycker jag att herr fotograf var väldigt gnällig.
Han tog massa kort och blev inte nöjd, bad mig att se mindre hysterisk ut (?!).
Dagenslärdom: Jag kommer aldrig bli en topmodel.
Sorgligt men sant.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hahahaha åh. Jag såg ut såhär: ":(" eller typ såhär ":|" på mitt skolfoto. Bitter.

2009-10-22 @ 19:41:00
URL: http://surrealistiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0