tack och hej

Huvvaligen vilken dag, inte den bästa.
Just nu är jag trött, sliten, mätt, tjock, svullen, irriterad, less, rastlös, sugen och ja... listan kan helt klart göras lång.
Nu blir det en lång promenad efter en rejäl middag. Måste verkligen vandra ner maten innan den kommer upp igen.
Klockan 20.00 startar Andra Avenyn, hade tänkt ge det en chans men hinner inte se det ikväll. Det får bli någon annan gång.    Istället blir det Miss secret agent 2, dock en timme senare.
Sen har jag även den dejt med samhälls- boken som väntar. Även svenska novellerna står på tur och även spanskan borde göras eftersom jag troligtvis har läxförhör på den imorgon. Synd bara att jag tappat papperna.
Nu blir det en promenad, efter det dusch, film & plugg. Yey.

Och imorgon är det måndag, då startar mitt "nya" sunda liv. Nytt vill jag inte påstå att det är, men lite sundare än vad det varit hitills. Och det innebär så klart;
- Inget godis 
- Inget chips
- Ingen dricka
- Inga kakor (förutom om man blir bjuden, då får man ta en)
- Ingen tårta
- Daglig motion
Det finns säkert mycket mer jag kan lägga till, men kom inte på mer nu. Iaf, mörk choklad tillåter jag mig själv att äta eftersom det sägs ju vara någorlunda nyttigt. Annars säger jag tack till dessa godingar, så ses vi igen om 5veckor. Den här gången har jag bestämt mig, så nu ska jag inte fuska.
Wish me good luck, säger jag bara.
De här kommer gå strålande, hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0